" aku NUR AMIRAH BINTI AHMAD TAKHIYAT . lahir pada 16 AUGUST 1992 . aku mengarang BLOG ini bukan lah untuk BERMEGAH mahupun MENAGIH SIMPATI anda . aku menulis bagi menceritakan kehidupan aku kepada anda . kisah hidup aku yang telah ditentukan olehNYA . aku akan menaip dengan HATI yang terbuka and tenang . aku harap anda membaca pun dengan PERASAAN yang sama . aku meMOHON ampun dan maaf andai kata cerita hidup aku ini mengGURISkan hati anda . meNYINGGUNG hati anda . meNYAKITkan hati anda and seangkatannya . aku menulis dengan HARAPAN aku akan meneruskan kehidupan aku menjadi lebih BAIK pada masa akan datang berbanding masa kini . doa dan RESTU anda amat lah aku menanti . aku berharap semoga segala yang ditentukan olehNYA pada diri aku baik belaka . aku akan pastikan aku REDHA dengan ketentuanNYA itu . AMIN "

Followers

Tuesday 27 December 2011

JAWA mali

hahaahah . kini ku KEMBALI dgn musim baru . edisi yg keberapa ye ? ahhhhh sudh .mcm rancangn TV pulk . sbnr ye nk story kt sni psal khidupan ak sebagai anak JAWA . tu je p0w .hahah . okey nk tgk x mknn jawa yg palig popular . eheheh .


ha' ini la die mknn org jawa . NASI AMBENG . org jawa yg xpndi mkn nasi ni mmg dah sah jawa CELOP . haahhahahaahha . sbb klo org jawa yg xmkn nasi ni mmg kene gelk la kn . hehe.

nasi ni klo kt pasar malam sllu ad org jual . tp ak xpenh terlints p0w nk bli . tw x sbb ap . sbb xmenarik perhatian ak lnsug . org kata nasi ambeng yg jual kt pasr mlm mcm tu nasi ambeng celop nama ye. hehehh. bkn ap .rse ye lain dgn nasi ambeng jawa yg kami sll mkn time tahlil2 tu . adat jawa. nasi ambeng akn dibuat sll ye time buat kndri thlil/doa selamat .kn lg terserlah KELAZATAN ye apbila da dibacakn dgn ayat ayat 
AL-QURAN / SELAWAT .=)


nasi ambeng ni blk dimkn seramai 25 org dlm 1 talam. tp xde la 25org tu berkemurun kt 1 talam tu tok mkn.  dlm 1 talam ni akn dibahagi kn kpd 5 bugkus. 1bugkus tu leh dimkn tok 5/6 org . sush tw nk bhgikn 5 tu. sll ye org2 tua jawa yg bahagikn ye and bugkus.yg muda2 pndi MAKAN je. terutama AKU . hahahh . menu yg ad dlm nasi ambeng ni . NASI . IKAN KERING.SERUNDING.AYAM.MEE GORENG. SAYUR LODEH/GORENG.TIMUN. PAJERI TERUNG.IKAN GORENG.TEMPE.TAHU. and yg plig penting msti la dibugkus dgn DAUN PISANG

selera makn anda akn lg berTAMBAH apbila anda makn beramai2 sebegini . kn seronok tu . =)

 nk tw keENAKan rasa ye mcm ne? cuba la / KAHWIN la ngn org . hahahahahahahahahahaha



No comments:

Post a Comment